torsdag, augusti 18, 2016

-2

-2 kilo sen viktresan startade.
Det går inte så snabbt men eftersom det är en långsiktig satsning känns det helt ok med ett halvt kilo per vecka!
Jag lyckades jogga runt Midnattsloppet i lördags!
Ska försöka få till en träning med IF Linnea snart! Saknar mina klubbkamrater!

måndag, augusti 01, 2016

Skövde 6 timmars och vikt!

Sådär ja. Jag åkte ner till Skövde i helgen på vinst och förlust. Helt otränad för att springa i sex timmar. Men det är det som är så bra med tidsloppen, man springer så länge man orkar sen kan man jogga, gå, krypa eller kliva av banan om man vill. Jag valde att fullfölja och höll mig i rörelse i alla sex timmar. Första två sprang jag på rätt bra tycker jag. Sen tredje timmen joggade jag. De tre sista timmarna blev en blandning av jogg och gång. Jag stannade på 33,7 km vilket jag är väldigt nöjd med med tanke på hur formen är. Eller rättare sagt inte är :)

Idag måndag 1:a augusti är jag tillbaka på jobbet och nu kommer lite rutiner igen efter sommaren.
Jag har åter reggat mig på Viktklubb för att ta tag i sista gravidkilona. Idag vägde jag in på hemska 83,5 kilo. 10 kilo ska bort så jag kan börja springa lite mer normalt igen!

Jag är superpeppad nu och vet att jag kan. Så nu gäller det bara att göra!

Jag gillar Viktklubb för där får man äta allt. Inga förbud. Det handlar om enkel matematik. Kalorier in och kalorier ut. Jag får ett visst antal kalorier jag ska hålla varje dag. Tränar jag får jag mer. Eftersom jag behöver äta mer när jag tränar. Så det är enkelt i teorin. Så nu gäller det bara att göra också! Men jag är som sagt superpeppad så nu ska det gå vägen!

Skövde Ultrafestivalen i helgen gav massa pepp och energi. Det var så härligt att träffa massa underbara löparvänner och tanka motivation. Och jag känner mig nöjd att jag lyckades jogga i 3 hela timmar och sen fortsätta gå ytterligare 3. Lyckades till o med jogga sista 20 minutrarna också!

Blir revansch i Skövde i mars då det är det "vanliga" 6 timmars i den fina parken. Det här med 400 metersbana kändes inte som min grej. Det blev rätt trist i längden.. Förstår inte de som körde 24 och hela 48 timmar!!! Galet!!


tisdag, juni 21, 2016

v. 24 vilovecka

Vecka 24 blev lite ofrivillig vilovecka.

Måndag - Onsdag hade jag så grymt mycket på jobbet så jag varken hann eller orkade springa.
Sen tidigt morgon torsdag tog vi tåget till Göteborg och kom hem sent lördagkväll. Dessa dagar promenerade vi flera timmar varje dag. På söndagen när vi väl var hemma kom jag mig ut på en seg 5km runda.

tisdag, juni 14, 2016

v.23

Måndag: 7 km. varav 3,6 i sjukt  backigt elljusspår!! Pust!
Tisdag: vila
Onsdag: 6,1 km med fartökning.
Torsdag: vila
Fredag: vila
Lördag: Österåkersmilen
Söndag: vila

Jag har hittat ett elljusspår nära hemma, det är såå sjukt backigt, finns nog inte en enda plan meter i hela spåret!! Så sjukt jobbigt men superbra träning!

tisdag, juni 07, 2016

v. 22

Vecka 22 blev två kvalitepass men uteblivet långpass.

Måndag: 5,10 km Backträning!
Tisdag: vila
Onsdag: promenad 3 km
Torsdag: 5,11 km backträning
Fredag: vila
Lördag: vila
Söndag: promenad 3 km

Jag har hittat en runda brevid jobbet. 700 meter som innehåller en 300 meter lång backe och så ner igen. Den har jag börjat köra 3-4-5 ggr som backträning. Pust vad jobbigt och bra träning.
Hade sedan tänkt springa ett långpass på söndagen men familjelivet och aktiviteter satte stopp. Hann med en liten promenad med vagnen allafall.
Nu är det nya tag denna vecka och målet är minst 3 löppass!

måndag, maj 30, 2016

v.21 Igång igen

Ja nu är det över, Göteborgsvarvet. Jag var lite stressad över det innan och hade ju inte tränat alls så mycket som jag borde vilket medförde en oroskänsla och onödig stress. Så det är så skönt att det är över nu.

Nu har jag börjat om igen och ska försöka göra en träningsplanering inför sommaren.
Målet är Stockholm halvmara i september. Då ska jag ha revansch för Göteborgsvarvet och springa hela vägen inom maxtid!

Jag har några andra lopp inplanerade innan men det är inget jag ser så allvarligt på utan de får bli en del av träningen. Det första är 11 juni, Österåkersmilen.

Vecka 21 blev såhär:
Måndag: vila
Tisdag: 1 timme styrka med Pt Kicki + Vårruset 5 km
Onsdag: vila
Torsdag: Intervaller 5 km
Fredag: vila
Lördag: 5 km löpning
Söndag: 4 km barnvagnspromenad

torsdag, maj 26, 2016

Första intervallpasset!

Första passet med intervaller sen omstart.

FY fasen vad det är tungt att försöka pressa fart, kroppen vill inte alls...

Det fanns en tid då jag kunde springa 6 tusingar i 5.30 fart... det känns långt borta.

Men man kan inte leva på gamla meriter så det är bara att bita ihop och börja om!
Idag blev det 2 st tusingar :)

15:45 --- 2.0 km ---- 7.53 min/km - Uppjogg
 7:30 ----1.0 km -----7.30 min/km
 7.28 ----1.0 km -----7.28 min/km
8:10 ----1.0 km ------8.10 min/km - Nerjogg

Det var ett tufft pass. Kroppen känns trött, tung och sliten. Men jag vet ju att jag är otränad så det är bara att bita ihop och börja köra! Jag ska ta mig tillbaka, jag får låta det ta lite tid. Det tog ju nästan 2 år att bryta ner, så då går det ju inte på ett par veckor att bygga upp heller. Men nu har jag börjat!