torsdag, mars 21, 2024

Dags att väcka bloggen igen!

 Japp ni läste rätt. Nu ska bloggen få vakna!

2024 är i full gång. Under 2023 var målet att ta mig runt mitt första marathon på 10 år. Det lyckades jag med i Berlin. På blygsamma 6.20 kämpade jag mig i mål! Det kändes som den största vinsten nånsin. 

Efter 2 barn, giftstruma, cellgifter, Svår Covid, vätska i lungorna, hjärtrytmrubbning osv.. 

Så var det en stor vinst att få springa över mållinjen och återigen få vara marathonlöpare! Det var så stort, så magiskt, tårarna sprutade och jag kände mig så lycklig i flera veckor efter!

Men nu har den glädjen lagt sig och livet går vidare :) Så det är dags för nya mål!

Nu är igång med träningen igen på riktigt och målet nu, att bli smidigare, starkare, något lättare och kunna springa snabbare och längre!

Nästa mål är att testa Backyard Ultra. Det har jag aldrig gjort förut.

Alltså, banan är 6,7 km och det är ny start varje ny timme. Får väl se hur många varv jag pallar med. 

4:e maj går loppet och fram till dess ska jag träna så mycket jag kan!

Parallellt med löpträning har jag börjat träna styrka för att kroppen ska bli starkare och min förbränning öka då jag vill minska 10 kg i vikt. Så det är en balansgång att få ihop alla olika sorters träning. Och samtidigt tänka på vad jag äter. Har ökat mitt proteinintag väsentligt och hoppas på effekt av det!

Nu är det bara att ösa på!

Inga kommentarer: