tisdag, maj 24, 2022

Vårruset

 Endast 2 dagar efter varvet var det dags att dra på sig en ny nummerlapp. 

På jobbet hade tjejerna dragit ihop ett lag och ville ha mig med. Jag hade redan tidigt förvarnat att jag kommer vara trött o sliten eftersom jag springer varvet 2 dagar innan. Men det är en rolig grej så självklart ställer jag upp. 

Jag åkte in till stan med tanken att jogga/gå för att få ur lite slagg ur de stela benen och tänkte att runt 40 minuter kan jag väl unna mig att slappa runt. 

Starten gick och jag rycktes med av alla tjejerna runtomkring. Första 500 meterna kändes lite stapplande och stelt, men det släppte sen och jag sprang vidare. Blev förvånad över den lätta känslan i kroppen och att jag kom runt på under 35 minuter, det vill säga 7.00-tempo och på vad som kändes oförskämt pigga ben!

Och nu efteråt känns benen inte alls lika stela och stappliga som innan så det var väl en bra återhämtningsjogg :) För övrigt en trevlig kväll med kollegorna på soldränkta djurgården!

Inga kommentarer: