måndag, juni 28, 2021

Update

 Då har det gått en vecka sen Ragnar och benen är återhämtade. 

jag har joggat tre pass under veckan som gått ca 6 km per gång.

Har även varit två gånger till gymet och kört styrketräning. Samt hållt mina 10tusen steg varje dag. 

Idag har jag satt lite nya mål. Ökat stegmålet till 12tusen per dag för det känns som kroppen vant sig vid de 10 så jag vill utmana lite till. Samt ökat vikterna på alla maskiner i cirkeln, rejält. så nu kommer styrkepassen bli betydligt tuffare! Men det är bra. Första tre veckorna har jag kört två pass i veckan men inte så tungt. Mera för att komma in i rutin och vänja kroppen vid att träna styrketräning igen. Nu är jag inne i rutin och det är dags att öka. Min coach på gymet hjälpte mig att ställa in nya vikter och huvaligen så tungt det blev helt plötsligt. Blir spännande att se hur det går och kul att se om det blir nån förbättring!

Jag har lite mål framöver med löpningen och då behöver kroppen bli starkare och fettet minska så då är styrketräning ett måste. Jag har aldrig tyckt att styrketräning varit roligt men det är nödvändigt så bara köra på!

Inga kommentarer: