tisdag, juni 29, 2021

Fortsatt varmt! Kuperad distans på schemat!

 Idag stod kuperad distans på schemat. Då beger jag mig till Hackstaskogen, där finns fler olika slingor att springa. Femman är galet jobbig för det är bara upp o ner, upp o ner, inte plant nånstanns. Så det passar ju bra för kuperad distans tänkte jag :)

kl var 7.15 på morgonen och det var redan 23 grader i skuggan och solen gassade på. Det är skönt med skugga i skogen allafall så jag kom undan solen. Men det var otroligt varmt och kvalmigt, kändes nästan svårt att andas. Luften innehöll liksom inget syre.. så tempot blev verkligen inget att skryta med. Men de här passen är inte för att pressa tempo. Springa snabbt gör jag på andra pass. De här passen handlar om att bygga starka löparben och muskler som får jobba mycket hårdare i kuperade spåren än på asfalten. Det handlar också om att bygga pannben. Att fortsätta fastän det känns som jag verkligen inte orkar en meter till. Bara bita ihop och mala på. Upp o ner, andas  upp och ner, andas.. 

Hej o hå så skönt det känns när man är klar!

Distans: 7,12 km

Tid: 1.00:15

Tempo: 8.28 min/km

Stigning: 106 meter


Inga kommentarer: