onsdag, mars 31, 2021

Vårig skogsdistans!

 Tisdagens pass blev en distansrunda i skogen! Och äntligen fick jag lite riktig vårkänsla. Tunna jackan åkte av efter en km så jag sprang resten av passet i Tisha! Årets första tisha-pass! Så skönt! Backarna i skogen täckta med blåsippor och snödroppar! Fåglarna kvittrade och tjattrade överallt i skogen. Jag njöt verkligen av detta pass. Det var inget fokus på fart. Brukar inte ha det när jag kör i skogen för det är väldigt backigt i våra spår. Upp o ner, ner o upp och så upp igen. Så att springa fort är lite trixigt. Och det är lite rötter o stenar o annat att hålla reda på. Men fokuserar på löptekniken i backarna för att bli starkare uppför!

Äntligen äntligen är våren här!! Ser fram emot många rundor i skogen i vår och sommar! Som lite variation till de snabba tuffa passen när jag kör intervaller på banan!


Tid: 47:02

Distans: 6,3 km

Tempo: 7.27 min/km

Inga kommentarer: