onsdag, oktober 14, 2020

Tufft och roligt att springa i spåret!

 Jag är så glad att jag hittat friskis-tjejerna som springer tillsammans i spåret. Det har så många fördelar för mig. Dels är det nära hemma. Det är en lagom uppjogg för mig på knappt en km dit. Sen är det så bra att få springa med sällskap av många anledningar, det blir av, jag vet att de står o väntar då är det svårare att backa ur när soffan lockar mer än springskorna :) Det är toppenträning för mig att springa i spåret, för det är backigt, upp o ner, ner o upp osv. Riktigt tufft! Men så roligt. Och jag märker redan nu efter 5 veckor att backarna känns lite lättare! Inte lika mycket motstånd, jag kommer upp snabbare och jag återhämtar mig snabbare! Grymt bra träning och roligt alltså. Igår blev det 7 km. Heja heja mig!

2 kommentarer:

ingmarie Nilsson sa...

Träna i grupp är verkligen bra!Det fina är ju att med "ensam-sporter" (typ löpning och simning) kan man ju välja som man vill köra solo eller i grupp. :-)

Josefine sa...

Ja men precis, många gånger uppskattar jag att springa själv men just under mörka kalla årstiden är sällskapet guld värt!