måndag, oktober 12, 2020

Blogga eller inte blogga ?

 Jag hade en period för några år sedan då jag bloggade mycket och ofta, hade en del följare och vi delade träningsupplevelser, tips och råd. Nu är jag osäker på om det ens är nån endaste som kollar in bloggen och det blir mer o mer sällan jag skriver i den. Har tappat motivationen i omgångar. Men saknar det enormt i omgångar. Undra om jag ska testa på att blogga lite igen och se om det ger mig nåt. Jag har alltid tyckt om att skriva och dagbok om träning o hälsa känns ändå relevant även om Blogg i sig är lite ute nu. det är väl bara massa snabba sociala media som gäller. Men jag skriver ju inte för alla andras skull utan för min egen.


Ja jag kanske ska ge det ett försök till innan bloggen få gå i graven. 

Så Oktober 2020 - var står jag ?

Jag är på väg tillbaka efter andra barnet. Jag har flera mål.

Vill till att börja med kunna springa milen utan att svimma :)
Sen komma upp i halvmara, mara och slutligen kunna springa Ultra igen! Det är det långsiktiga målet. 

Men vi börjar med här o nu. 

Första målet är 5 km på 35 minuter!

Tränar just nu 3 pass i veckan. 

1 intervallpass

1 backigt pass med friskistjejerna i spåret

1 distanspass

I övrigt promenerar jag varje dag och har stegmål om minst 10000 steg per dag.

Jobbar vidare med vikten också!

3 kommentarer:

ingmarie Nilsson sa...

Jag skriver mest för min egen skull. Som en slags dagbok. (Bara hoppas att nätet inte släcker ner.... :-O ) Träningsdagböckerna har jag däremot skrivit för hand sen 1990-talet någon gång och det är superskoj att läsa dem!Och ha dem!

Josefine sa...

ingmarie, ja jag skriver ju mest för min egen skull också det är kul att gå tillbaka och tittar! Jag ska ge det en chans till så får vi se!

ingmarie Nilsson sa...

Så länge det är kul och känns bra är det rätt tänker jag. :-)