torsdag, oktober 29, 2020

Löpteknik och Intervaller idag!

 Det är dags att få till lite bättre löpteknik så jag ska köra lite teknikövningar då och då. 

Idag blev det såhär.

Teknik och intervaller enligt följande
10 min uppjogg hemifrån
15 min blandade teknikövningar fördelat på tre varv på IP
övade olika löpsteg, hälkick, tripp, skipping, höga knän, hållning, armar, blick, turades om att fokusera på de olika delarna. 
5 min jogg där jag försökte få med alla delar av tekniken men ingen fokus på fart.
sen intervaller efter det.
4 x 2 minuter med 60 sek gåvila
5 x 1 minut med 60 sek gåvila
hela tiden fokus på teknik under intervaller
hemjogg 10 minuter.

galet effektivt pass. En timme men så många olika delar!
Mycket nöjd med dagens pass och bra känsla i kroppen!


Distans: 7,67 km

TId: 1:02:00

Snitt: 8.05 tempo

3 kommentarer:

ingmarie Nilsson sa...

Löpteknik är verkligen bra. Jag kör periodvis men i ärlighetens namn alldeles för sällan nu för tiden....

Josefine sa...

Ingmarie, det är ju rätt tråkigt :) så jag drar mig för det. Men vet ju att jag egentligen skulle behöva köra mer!

ingmarie Nilsson sa...

jag tror "knepet" är att göra lite och ofta. :-)