onsdag, oktober 28, 2020

Tisdag med Friskis-tjejerna!

 Ja igår var det tisdag och tisdagar har återigen gjort entre som löpardagar i mitt liv. Tidigare var det alltid IF Linnéa-träning på tisdagar. ALLTID. Men nu är livet annorlunda. Med lång resväg och två små barn är det inte logistiskt möjligt för mig att sitta och åka in vardagkvällar till söder. Det är tråkigt eftersom jag verkligen saknar att springa med klubben. Men det är olika perioder i livet, bara att inse. 

Och nu har jag ju hittat Friskis-tjejerna här i Åkersberga! Och jag är så otroligt glad för det. Varje tisdag kl 18 ses vi där elljusspåren börjar. Sen kämpar vi tillsammans i mörkret upp och ner för de backiga spåren! Det är tuff träning och så otroligt roligt och givande. Vi samtalar om allt och inget och peppar varandra. 

Igår körde vi först ett varv på 2,5:an. Men det är väldigt mycket blöta löv just nu så vi är tvungna att ta ner farten för att inte halka när vi springer nerför backarna. Yvonne som ledde oss igår tog oss efter första varvet ut ur skogen och ut på asfalten, vi sprang längs med kanalen. Det är mycket vackert här och jag springer mycket här på dagtid. Men det var en helt annan sak att se det på kvällen! 

Vi radade upp oss på en linje efter varandra och så drog Yvonne igång Jägarmarsch! Huvaligen vad jobbigt, det var länge sen jag körde! Tufft och roligt! Vilket fantastiskt bra pass det blev!

Distans: 7.0 km

Tid: 55:20

Snitt: 7.54 min/km

Inga kommentarer: