tisdag, oktober 15, 2019

Hässelbyloppet 2019

Jag körde för fullt. Gav allt jag hade för SUB 80 men det gick inte denna gång. Kanske för högt satt mål med tanke på hur lite jag tränat sista året pga sjukdom. Men nu vet vi utgångsläget. 

82:14 blev det. Och det var backarna som tog mig. Jag sackar väldigt mycket uppför och sen har jag jättesvårt att få fart på benen igen efter backen. Samt att jag känner att kroppen inte är van vid distansen. Har mest sprungit 4-7 km och då är det ju en bit upp till 10. Så för dåligt tränad helt enkelt. 

Men nu bara att se framåt!

Höstrusket 2:a november. En ny chans på milen. Målet är snabbare än Hässelby men vi får se :) är ju en helt annan banprofil. 

Sen tar jag sikte på halvmaran i april och den mesta träningen kommer nog handla om att bygga distanserna och öva upp uthålligheten. 

Jag väntar spänt på mitt nya träningsupplägg. 

Men nu ut på en liten joggrunda för att lufta skorna efter loppet :)

Inga kommentarer: