torsdag, oktober 06, 2016

v.39

Vecka 39 blev såhär.

Måndag: vila
Tsdag: 40 minuter PW
Onsdag: 40 minuter löpning
Torsdag: vila
Fredag: 40 minuter löpning
Lördag: vila
Söndag: 48 minuter löpning.

Jag ser att det är 3 vilodagar, det är en för mycket, ska försöka minska till att ha endast 2 vilodagar per vecka men det är svårt att hitta tid till träning när man har heltidsjobb, dagishämt och lämning och en busig 1,5 åring därhemma!

Vågen visade -0,6 denna vecka så fortsatt nedåt allafall. Det är skönt!

Jag fyllde ju år på måndagen. Svårt att hålla inget socker, inget mjöl, ingen gluten.. när man vill bjuda på gott fika. Men jag hittade ett recept på smulpaj.
Hasselnötsmjöl, mandelmjöl, kokosfett, osötat vanilj pulver, som jag blandade ihop till en smuldeg. Spred ut hallon och blåbär utan socker i en form och strödde smuldegen över och så in i ugnen. Det blev faktiskt riktigt gott. Sen gjorde jag en vaniljsås som jag bjöd gästerna på men tog inget av den själv så jag håller mig!

Inget socker, inget mjöl, inget gluten sen mitten av augusti! Känns bra i kroppen!

Inga kommentarer: