tisdag, maj 06, 2014

Lite mer positiv update!

Jag vågar nästan komma med riktigt bra nyheter idag! Det verkar som att det ”bara” var en inflammation i foten!! *hurra*

Läkaren gav mig ju inflammationshämmande piller och sa att om det är en inflammation så borde jag känna skillnad inom ett par dagar.

I tisdags linkade jag hem på kryckorna och kunde inte stödja på foten. Det gjorde så ont att jag grät!

 I onsdag gick jag med kryckorna och hade rejält ont.

På torsdagen gick jag med ena kryckan och kunde stödja rätt bra. Bara vid snevrid, och upp och nerför gjorde det ont.

 På fredagen gick jag också med ena kryckan men kände endast av foten i uppförsbacke och ner för trappor! Kändes nästan löjligt att ha kryckan.

På lördagen kände jag typ ingenting! Jag gick lite utan krycka, det kändes ingenting! Fortfarande lite då jag gick i trappor och om jag trycker på vissa punkter på foten.

På söndagen kändes absolut ingenting när jag gick, trappor var inte heller något problem. Enda lilla smärta som kändes var när jag tryckte på utsidan av foten, liksom klämde ihop foten i övrigt absolut ingenting!

Igår måndag. Tryckt och klämt på foten. Ingen smärta! Något ömmande känsla kanske om jag verkligen känner efter men jag går helt obehindrat!!

 Hur galet skönt är inte det!!!!

Fortfarande inte ett ljud från Magnet Röntgen.  Jag ringde min läkare och frågade om det gick att påskynda, men han sa att han har skickat remissen och det tar den tid det tar. Han tycker att jag borde göra magnetröntgen ändå trots att jag är smärtfri nu, bara för att vara på den säkra sidan.

Men det känns  ju som jag inte behöver göra den!? Jag går ju obehindrat.

Undrar när jag vågar mig på att prova jogga lite ?

Om det inte gör minsta ont när jag går, då borde det inte vara nån större skillnad att jogga några minuter lite försiktigt eller hur?
Bara testa lite ?
Jag är så sjukt sugen nu när solen skiner att ta
på mig löpskorna och bara testa, bara lite...

Jag känner mig på betydligt bättre humör nu än jag gjorde förra veckan och det kanske inte är helt omöjligt att jag kan genomföra Stockholm marathon ändå!

Vad tror ni ? Ropar jag hej för tidigt ?
Jag går helt obehindrat och helt utan smärta, kan jag prova jogga lite försiktigt ?

3 kommentarer:

Sofia sa...

Vågar mig inte på att svara på den frågan men du får lyssna på din kropp helt enkelt :-)
Men va skönt det måste kännas, från förtvivlan till hopp, verkligen. Hoppas att det fortsätter att kännas bra i veckan :-)

Mikael Forsström sa...

Det var ju positiva nyheter! Du lär ju inte ha någon stressfraktur eller skelettskada så lätt löpning borde funka. Börja lågintensivt och korta sträckor.

Jossan sa...

Micke
Jag tänkte börja ikväll med att gå till elljusspåret för mjukare underlag. Powerwalka mig ett varv först och känna hur det känns, om det känns bra så tar jag ett varv med blandade jogginslag! så får det räcka för idag och så får jag utvärdera imorgon. Om jag fortfarande är smärtfri imorgon så kanske jag vågar mig jogga lite längre sammanhängande!
Men ja absolut psoitiva nyheter, det borde ju inte vara någon fraktur! Har fortfarande inte fått kallelsen till Magnetröntgen så än ville ortopeden inte utesluta det.