måndag, september 18, 2023

Raceweek!

 Det var en bra helg!
Körde kort backpass i lördags. Det var en bra känsla i kroppen och benen kändes lätta uppför! Skönt pass!
Sen 50 minuter lugn distans igår söndag. Så två bra pass.


Nu är det måndag. Raceweek! 

Jag är laddad och livrädd på samma gång. Men bara köra på och göra mitt bästa. Mer än så kan jag ju inte begära av mig själv eller hur. 

På fredag går flyget ner till Berlin. Tänkte nog försöka hämta nummerlappen redan på fredag kväll så jag slipper tänka på det på lördag. 

På lördag blir det lite sightseeing, vare sig jag eller maken har ju varit i Berlin förut så lite vill man ju hinna se också!
Sen ladda såklart, äta gott och tanka energi!

På söndag smäller det. Mitt totalt 8.e marathon men det första på 10 år! 

Det känns som första igen. Tio år är lång tid. 2 barn, giftstruma, cellgifter, rejäl omgång covid, vätska i lungorna, hjärtrytmrubbning. Ja det har verkligen varit många käppar i hjulet. Så jag är verkligen glad att jag springer igen! Visst jag springer sakta, Men jag springer!!!
Så får vi se om det räcker i Berlin. Jag kan inte mer än göra mitt bästa. 

Lite rädd för reptiderna. Det finns ett rep vid 33 och ett vid 38. Lyckas jag passera dem så borde jag kunna hasa mig i mål allafall :)

Men jag tar inget för givet. Det finns i huvudet att jag kanske kommer tvingas kliva av. Men vi får se. En sak i taget, En dag i taget!

Måndag idag. Vila på programmet lätt promenad bara.

Inga kommentarer: