måndag, augusti 09, 2021

16 weeks of ??

 YES!

Jag har inte bestämt vad jag ska kalla det än men det är ett projekt jag haft i tankarna rätt länge. Och nu när semestern lider mot sitt slut så är det dags att göra verklighet av tanken. Kommande 16 veckor ska jag köra superstrikt med mat och träning. Ska göra ett riktigt seriöst försök att faktiskt forma kroppen. Fokusera på att bränna fett och bygga muskler! Så mer gym med andra ord! Och sköta maten såsom jag vet att man bör.

Det kommer inte vara så illa som de som kör 16 weeks of hell men en variant av det och jag har fler mål. Ett mål är att nu äntligen ta de sista 10 kilona. Det är verkligen long overdue. Ett annat mål är att få lite synliga muskler! Förväntar mig Ingen Bodybuilder-kropp. Verkligen inte. Men ändå att det ska synas lite att jag faktiskt har muskler :)

Vill också minska midjemåttet med 8-10cm.
Jag är så sjukt motiverad nu att dra igång. Så nu kör jag! 16 veckor! 

Jag kommer avlägga veckovis rapport här i bloggen!
För att peppa mig själv att fortsätta.

Börjar med att plocka bort socker och onödiga tomma kalorier. Fokusera på ren mat! Och mycket proteiner och grönsaker! 

Samt fortsätta löpträna och införa mer styrketräning!

Startdag 9:e augusti.
Startvikt: 80,0 kg
Midjemått: 89 cm

Inga kommentarer: