tisdag, februari 02, 2021

Lunchpass på bandet

 Det är väl bara att inse att det kommer bli lite löpband nu när det är sån riktig vinter här! Mina luftrör klarar inte av när det är för kallt. Ett par minus går bra men senaste dagarna har det varit 10-16 minus! Det går inte. Så jag har dammat av löpbandet. Det är gammalt och inte så bra, ett rätt billigt promenadband tror jag. Hastigheten går att ställa in upp till max 10km/h. Men det går inte att springa då för hela bandet skakar och löpmattan rycker och känns som den ska stanna och eller fastna.. Så jag kan inte springa snabbt på det. Men som idag ställde jag in det på 8km/h. Det är ungefär där gränsen går innan det börjar skaka och rycka. Så jag körde på det i 5 km. Det är ändå ett ok distanspass. Inte jättetufft. Men jag får upp pulsen, blir svettig och får jobba igenom kroppen. Och definitivt bättre än att inte springa alls!

Tid: 37.30

Distans: 5 km

Snitt: 7.30 min/km

Inga kommentarer: