onsdag, mars 02, 2022

uppdatering

 Idag fick dagen starta med ett pass på gymet efter att ha lämnat barnen på skolan. 

!0 minuter rask gång på bandet för att bli varm, sen 30 minuter rehabstyrka för axeln och lite mage/rygg övningar.

Rehab är precis lika tråkigt som det låter, men det är ett måste för jag vill ha tillbaka rörlighet och styrka i axeln som vanligt. 

Gör massa små övningar med ytterst lätta vikter. Men det känns ändå bra i axeln och ger rejält träningsvärk så jag antar jag gör rätt.

Ska köra 3 pass i veckan och sen tillbaka för ultraljud om 3 veckor. Så får vi se om jag får öka på träningen sen. Ett steg i taget.

I övrigt fortsätter jag med promenader för att hålla benen igång och samla steg nu när jag inte får springa för lungorna. Jag är glad att jag allafall får och kan gå! Jag bör gå 30-60 minuter o dagen sa doktorn för det hjälper kroppen med syresättningen. Men jag får inte ta i så jag blir för anfådd och helst inte när det är för kallt ute så jag riskerar kyla ner lungorna och få lunginflammation på köpet.. 


sakta sakta , myrsteg framåt kämpar jag på!

Inga kommentarer: