fredag, mars 11, 2022

sakta på väg tillbaka

 Startade även denna fredag med att dra till gym direkt efter att ha lämnat barnen!

1 km pw på bandet för att bli varm. Sen en halvtimme styrka med axel-rehab och mage idag. 

Sen gjorde jag ett litet test på löpbandet, joggade 1 km i 8 min fart. Väldigt lugnt med andra ord. Men det kändes bra, andningen fungerade fint, inga känningar i lungorna vid djupa andetag och pulsen höll sig i "lätt träning"-zonen som sig bör i det låga tempot!

Det är verkligen framsteg. När jag gjorde senaste testet gick den upp i tröskelzon fast jag hade samma låga tempo! Så sakta men säkert på väg tillbaka! woho!

I helgen ska det komma fint vårväder med sol och plusgrader så då tänkte jag faktiskt våga mig på en lugn kort jogg ute! yes som jag längtar!!!

Inga kommentarer: