måndag, oktober 04, 2021

Hässelbyloppet 2021

Ja nu är loppen igång igen för fullt! Och igår var det dags för Hässelbyloppet.

Jag sprang ju Tjejmilen på 68.20 i början av september och det var nytt PB sen lång innan barnen.

Sen var det Göteborgsvarvet som stod på tapeten och sen dess har jag inte tränat någon kvalitelöpning. Jag har fokuserat på styrketräning och underlöpslöpt bara. Så inga fartpass och intervaller eller så. Så inför Hässlebyloppet hade jag en skön avslappnad inställning att jag springer för att ha kul och målet var sub70 för att känna att jag kan ligga stabilt på strax under 7-tempo nu.

Men det blev lite snabbare :) Jag kom i mål på 67.45 så putsade PBt ytterligare 45 sekunder.

Det var så roligt att springa och benen matade på av sig själva. Hade en dipp vid 5-6 km då tempot blev lägre, men hittade mentalt tillbaka igen och kunde öka sista 3. Skönt!

Bra kvitto att träningen funkar bra och känns i kroppen att jag blir lite lättare också sakta med säkert. 


Inga kommentarer: