fredag, juni 18, 2021

Förberedelser inför helgen

 Ja nu är det snart dags! Sjukt spännande, jag är så taggad! Och lite rädd :) vad har jag gett mig in på!

väckarklockan kommer ringa 05 imorgon bitti. kl 6 måste jag stå redo för då kommer bilen o hämtar mig. Bilen med lagkamraterna. Vi som sitter i bil 1.

Totalt är vi 10 st i laget, uppdelat i två bilar. 

löpare 1-5 i första bilen, 6-10 i andra bilen.

Jag är löpare nummer 5.

kl 8 senast ska vi registrera oss vid starten o få nummerlappar och annat. kl 9 ska vår första löpare bege sig ut på banan.

med hjälp av uppskattat tempo har vi räknat ut ungefärliga tider för alla löpare. och enligt preliminära schemat ska jag springa min första sträcka 13.47 på lördagen precis innan Eskilstuna. 

SMHI lovar 31 grader och strålande sol vid den tiden.

Jag ska då springa 9 km!

Jag brukar inte springa med vätskerygga vid såpass korta sträckor men i den här värmen har jag beslutat att göra det. jag har en vätkeväst som rymmer 2 liter. tänker att det från början kalla vattnet även hjälper till att kyla ryggen lite :) och jag tycker om att småsippa vatten under hela sträckan snarare än att hiva en halvliter vid langning. Jag har även köpt en kylhandduk som enligt beskrivningen ska hålla sig kall i upp till två timmar. så den tänkt jag ha under kepsen. Allt för att hålla kroppen så sval som möjlig. 

I övrigt gäller det väl att dricka mycket innan, ladda med resorb och en salttablett så ska det nog gå bra. 

När jag sen är klar med min första sträcka kommer det bli en del bilåkande, bilen kommer ju hela tiden åka efter banan och släppa av o plocka upp löparna längs vägen. 

Min andra sträcka är beräknad till kl 23. Då kommer det vara betydligt behagligare temperatur. ca 22 grader om man ska tro SMHI, däremot varnar de för åska o hällregn. men det hoppas jag håller sig borta.

Den sträckan ä 7,4 km så jag borde vara klar strax före midnatt.

Det är det här jag är mest orolig för egentligen, sömnbristen. Jag går i princip alltid och lägger mig före 22.30 och nu ska jag springa kl 23! med en kropp som kommer vara trött av både spring o värme. Men jag hoppas på att adrenalinet gör sitt till så jag tar mig igenom min sträcka! 

sen är min sista sträck kl 7.30 på morgonen. Det kommer också bli stentufft. Jag hoppas kunna småslumra lite i bilen mellan varven men det lär ju inte bli nån direkt kvalitetsömn :)

som tur är är min sista sträcka endast 5,6 km. Och det är den sista så då är det ju bara att klämma ur det sista och ge järnet, sen får jag vila!! :)

Vi beräknas gå i mål på Drottningholm vid 14-tiden på söndagen och då kommer min underbara familj och möter mig!

Ikväll ska jag packa utrustning och förtäring. Lite bars, red bull, salttabletter, resorb, reflexväst, pannlampa, några extra uppsättningar strumpor, sportbh, tights.. skavsårsplåster, vaselin, det känns som det kommer bli en stoor väska!!

Så en varm, tuff och galet rolig helg väntar mig! wish me luck!


Inga kommentarer: