måndag, februari 01, 2021

Det här med löpband och så hej då januari.

 Igår var det -16 grader ute och det rev och slet i lungorna när jag gick ut. Så jag vågade inte springa ute. Jag har en historik av luftrörsproblem vid kyla så det var bara att kuva sig. Jag gick ner i källaren och röjde av löpbandet för första gången på evigheter. Det står nere i källaren och bland massa annat bråte. Så fick röja lite för att komma fram. Jag är inte så förtjust i att springa på löpband. För mig är en del av tjusningen med löpningen frihetskänslan, den friska luften, naturen.. men allt är bättre än inget så jag kände att hellre ett snabbt pass på bandet än ingen löpning alls.

Men längre än en halvtimme pallade jag verkligen inte, fyaligen så tråkgit och omotiverat att springa där och stirra in i väggen. Detta är verkligen nödfallsträning för mig känner jag helt klart. 

Nåväl det blev 30 minuter mer löpning än ingen iallafall.

Och det kändes lätt, jag har ju kämpat med is, modd, snö och knöggel så helt plötsligt kändes det väldigt lätt att dra på farten lite på bandet. Men såå tråkigt. Jag hoppas verkligen att den här köldknäppen är tillfällig så jag får springa ute igen snart.

Tid: 30 minuter

Distans: 4,12 km

Tempo: 7.17 min/km


Januari är slut. Och jag kan sammanfatta den med att jag är nöjd med min träningsmånad. 

Jag har 84 sprungna kilometer. 3 pass per vecka med löpning, Jag har mängder med promenader. Minst 10.000 steg varje dag. Samt att jag har hittat Yogan! Det blev 9 Yogapass i Januari.

Viktmässigt tappade jag 2,2 kilo under januari. Det går inte fort, det rasar inte av mig. Men sakta går det nedåt. 

Nu ser jag fram emot februari. Samla mer kilometer i benen. Bli ännu mer kompis med yogan och tappa 1-2 kilo till. Hej och välkommen februari!



Inga kommentarer: