onsdag, oktober 21, 2020

Testlopp 5 km

 Jag kommer köra ett testlopp på 5 km en gång per månad för att lättare kunna se framsteg. Jag kör då på bana så det är samma förutsättningar hela tiden förutom vädret förstås :)

I lördags var det dags för första loppet. Det var länge sen jag testade att maxa på 5 km, i juli gjorde jag ett halvhjärtat försök som landade på 37:07 det är det snabbaste 5 km jag sprungit efter jag fick barnen. 

I lördags landade jag på 33.30 så en klar förbättring. Jag känner ju att jag orkar mer och kroppen börjar vänja sig. Försöker köra ett intervallpass varje vecka och springer ju även med Friskis i spåret, vilket är enormt bra träning med alla backar!

Känner mig nöjd med testloppet och tiden! Blir spännande att följa upp om en månad. 

Igår kväll var det 4 grader, reg, blåst och mörkt men jag gav mig ut och träffade upp Friskistjejerna och vi körde i spåret. Tog ner tempot ganska mycket pga alla drivor med hala löv. Vi ville ju inte riskera att någon skulle ramla!

Det blev totalt 7,4 km. 111 höjdmeter. 

Inga kommentarer: