måndag, september 05, 2016

Minus!

Var ett tag sedan jag uppdaterade. Jag vägde ju in på hemska 83,7 kg när jag startade mitt projekt att gå ner i vikt och komma i form. Det var den 1:a augusti. Nu är det 5:e september så alltså 5 veckor sedan.
Resultatet. Idag visade vågen 78. Så jag har minskat 5,7 kilo på dessa 5 veckor! Jag är jättenöjd med det.
Vad gör jag ?
Jag promenerar massor. Powerwalk, raska promenader, vanliga promenader.
Jag har ett aktivitetsarmband som räknar stegen åt mig. Allra minst 10.000 per dag men jag siktar alltid på minst 15.000 :) så när kvällen är kommen sonen är lagd och armbandet visar mindre, då går jag ut och går tills jag kommer upp i mina steg!

Maten:
Jag testar Paleo kost. Det är jättenekelt och jättegott. Har några böcker som jag tar recept från och lagar. Enkelt förklarat så är det att utesluta pasta, bröd, potatis, ris.. och istället äta mycket grönsaker, ägg, fisk, kyckling.  Det är jättegod mat och det tog inte så lång tid att vänja bort sig med vissa saker.
Jag erkänner att jag ofta saknar att ta en smörgås, men jag ser målet framför mig och jag märker ju resultaten så jag kör på!

Men på grund av att jag minskat så drastiskt på kolhydraterna så orkar jag inte springa så mycket. min kropp behöver kolhydraterna för att springa.
Men jag tänker som så. Jag kör så här tills jag kommer ner till en bra vikt, där jag känner att jag inte är för tung för att springa, och när jag är nere på den vikten så kan jag börja lägga till kolhydrater de dagarna jag springer.
Så till dess kör jag promenader, powerwalk och styrketräning!

Inga kommentarer: