fredag, maj 15, 2009

Imorgon är det alltså dags!

Det är nära nu...

Jag tittar på min elektroniska nedräknare... och det är nära nu.. väldigt nära..
Imorgon är det den 16:e maj och den stora dagen. Dagen jag tränat för hela vintern.
Dagen då jag ska bevisa för mig själv att jag kan och orkar.
Dagen då göteborg svämmar över av löpare och dagen då jag ska springa mitt allra första halvmarathon!

Jag är nervös som attan, för att jag inte ska orka, för att det ska vara för varmt, för att jag ska ta ut mig för hårt i början.. och för att överhuvudet taget inte ta mig till start.. sista dagarna har jag nämligen inte mått så bra. Eller egentligen sista två veckorna.. trött, hängig, ont i huvudet, snuvig, febrig..
Status idag, dagen före den stora dagen är iallafall såhär:

Ingen feber - kanon
ingen huvudvärk - underbart
Täppt i näsan - går att lösa med nässpray
lite slemmig i halsen och rosslar - mindre bra , hoppas det släpper tills imorgon
Benen - känns bra, inga känningar alls

Mentalt - jag är som sagt nervös men samtidigt peppad som attan och ser fram emot det så mycket. Det ska bli ROLIGT!!

Har sovit som en stock i natt och hoppas kunna göra detsamma ikväll så jag vaknar pigg och allert imorgon på den stora dagen.

När det gäller mitt mål för loppet så har jag hunnit ändra mig en massa gånger under vinterns gång.
Men nu är läget såhär. Mitt enda mål är att ha roligt och ta mig runt. Jag ska försöka njuta av loppet, folket, stämningen. Det är ju mitt första halvmarathon, jag har ingen tid från förra året att slå, jag har inget att bevisa annat än för mig själv att jag orkar springa 21097 meter!


Uppdaterat
jag är startnummer 50671
startar i startgrupp 14 kl 15.34

3 kommentarer:

Sindarin sa...

Du klarar det vännen... du klarar allt =)

Hur åker du ner?

funrun sa...

heja jossan! Klart du fixar det, du har ju gjort halvmaror hur många gånger som helst under vintern! Det blir en liten bit kaka för dig!
Vad har du för startnummer?

Jossan sa...

Sindarin:
Allt vete tusan om jag klarar, men ska försöka mig på detta iallfall :)
Vi är ett gäng i klubben som åker SJs varvståg ner. Går tidigt imorgon bitti.

Funrun:
i ärlighetens namn har jag inte sprungit en enda halvmaradistans egentligen.. men det ska gå ändå :)
just det startnumret hade jag kanske skulle skrivit i inlägget ifall nån vill kolla resultat sen.
50671