tisdag, september 26, 2023

I did it!!!!!!!! Jag klarade det, jag har gjort det!!! Jag är en marathonlöpare!!

 Jag är bara så sjukt jäkla nöjd att jag tog mig i mål :)

Eftersom jag är en långsamlöpare så hade jag som primärt mål att inte fastna i repen!
Första halvan gick galant, jag var pigg o alert och benen pinnade på! Vilket jäkla lopp! vilken upplevelse, massa folk på gatorna och man blev liksom framburen av alla heja-rop! Att ha Sweden-linne var ett grymt bra tips jag fick för jag hörde folk ropa längs vägen!
Var tvungen att ta ett toastopp halvvägs för jag hade druckit lite för mycket innan start. Vid 35 tvärdog låren.
Jag var pigg i övrigt så hade en bra energiplan men låren bara stumnade. Jag fick kämpa för att fortsätta jogga. Massa folk gick omrking mig men jag vågade inte börja gå för då hade jag inte klarat börja springa igen så jag tvingade mig själv att hålla mig joggandes, även om det gick sakta så fortsatte jag jogga och joggade om folk som gick hela tiden så det gav extra pepp att orka fortsätta. Jag klarade repet vid 38 med 20 minuters marginal, det gav också extra pepp.
Sen var det tufft, 38-40 kändes hur långt som helst, fan kom igen 40-mattan liksom. Vid 40mattan nästan grät jag! och då står en kille där med en stor skylt "smile, you paid for this" då bröt jag ut i asgarv och fick massa applåder, många känslor som går genom kroppen under en mara :)
Jag orkade öka farten liten och plötsligt svängde man inte på Unter den Linden och såg BrandenBurger Tour! Då jäklar kom jävulen i mig och jag "spurtade" in mellan pelarna och upp på målrakan. Trots att jag är så långsam så var det fortfarande fullt med folk kvar. jag är van att publiken har gått hem :) Men nu stod ju folk kvar, och hejade och ropade och det var fortfarande massa löpare omkring mig. Vilken jäkla upplevelse!! Jag hörde mitt namn överallt och GO GO sweden, och you can do it.. och jag bars fram av folkets jubel hela vägen in i mål och tårarna sprutade och det kändes som jag flög över mattan!! HEEELT jäkla galet så jag och nöjd jag är!!!!!
tänk att jag höll mig joggandes, jag gick ingenting förutom det korta toabesöket halvvägs. Jag höll mig joggandes i över 6 timmar.
6.20 blev officiella tiden.
det är väl skitdåligt tycker många som springer mycket , snabbt och långt.
MEN då får ni tycka det, för mig var det en jävla bedrift och jag är så sjukt stolt!!! Jag gjorde det fanimej!!!

Inga kommentarer: