måndag, februari 28, 2022

Uppdatering

 Det har varit still på bloggen. Det har varit stilla med träningen. 

Dels post-covid som gör att jag får hög puls så fort jag försöker springa. Dels lyckades jag med konststycket att slå axeln ur led vid ett fall. Så jag har inte kunnat träna styrka heller.
Nåväl. . är det inte det ena så är det det andra. 


Nu är jag igång med rehab för axeln iallafall. Går hos en sjukgymnast och har fått övningar att göra både hemma och på gymet. Rehab är aptråkigt men bara bita ihop och köra på. jag vill ju bli bra i axel igen.

4-6 månader sa sjukgymnasten att det kan ta men då gäller det att sköta träningen! Så bara bita ihop och köra! 

Nu kan jag iallfall gå tillbaka till gymet. jag har fått övningar jag ska köra för axeln kombinerat med lite vanlig träning.

Hoppas bara att jag kan komma igång och springa igen också. Dumma post-covid som bråkar med andning och puls. Har tyckt att det känts lite bättre sista dagarna så ska testa att jogga här igen så får vi se hur det känns!

Inga kommentarer: