torsdag, juni 09, 2022

NU kör vi !

 Nu har jag tagit mig igenom våren, med Covid, vätska i lungorna, hjärtrytmrubbning, post-covid-trötthet och ändå lyckats hitta lite träning här o var och genomförde Göteborgsvarvet. Så med det facit på hand är jag envis som en tok och väldigt redo för nya äventyr.

Friskförklarad och motiverad inleder jag nu en ny fas i träningen mot nya mål i horisonten!

Coach Kenth hjälper mig lite med upplägget, så nu blir det mer strukturerad träning igen.

Jag kommer börja springa mer i spåren igen, det är sjukt jobbigt pga alla backarna men det är också det som är så bra träning. Det ger naturlig löpstyrka att springa i backar och förberedande för att klara backar som kan komma under loppen längre fram.

Sen kommer det att bli lite varierade fartpass, älskar att springa på bana så kommer bli mycket intervaller där!

Och sen de viktiga långpassen för att vänja kroppen vid längre distanser.

Jag är så redo nu att köra igång lite struktur och kvalite på träningen.

Körde första passet i spåren igår. Där finns 4 spår att välja på här.

800 meter - mini varvet

1200 meter - korta

2500 meter- mellan

5000 meter - långa

Alla är backiga men de blir värre ju längre varv så jag började "lätt" med 2 varv på mini och 2 varv på korta. Hade glömt hur tufft det är att springa i spåret. Men det är också roligt och givande. Jag vet att jag kommer bli starkare av det!

Sommaren är här också så det var varmt och kvavt men jag klagar inte det är bara vänja sig!

Nu är inte tempo det viktiga heller i mina pass utan att bygga upp en stark och uthållig kropp så kommer tempot senare!

Laddad, taggad och redo!


Målen då?

Inga tidsmål satta än det kommer växa fram över tid och när vi ser hur träningen går. Men helt klart är mara-distansen ett stort mål. Har några maror till hösten som jag funderar på. Nån halvmara längs vägen och en del millopp mest för att det är roligt!


Inga kommentarer: