tisdag, februari 23, 2021

Älskar att springa ute igen!

 Minusgraderna har äntligen släppt sitt grepp om Stockholm så mina luftrör klarar av att vara utomhus nu igen och jag känner mig som en ko på grönbete :) skuttar ut o det spritter i benen. 

Helgen som gick blev det utespring både lördag och söndag! helt otroligt skönt! På lördagen stod lite längre distans på schemat och det blev 8.3 sköna kilometer. På söndagen skulle jag egentligen inte springa för jag var klar med mina pass för veckan. Men det var 6 plusgrader och solen sken så jag kunde inte låta bli att ge mig ut. Det blev snabbdistans 5 km och benen pinnade på bra. Snabbaste passet sen i november. 6.50-tempo. inte alls illa. 

Sen idag har jag varit ute på ett lunchpass. Jag hinner ju inte så långa pass på lunchen men det blev ändå 40 minuter. 3 plusgrader och regn är väl inte optimalt men efter en lång period av rejäla minusgrader väljer jag att inte klaga utan bara ut o springa!

Och snart är det helt barmark och mer plusgrader, då ni! Ska det springas så det står härliga till! :)

Inga kommentarer: