måndag, juli 19, 2021

Långpass

 Igår var det söndag och dags för långpass. 

Det blev 14 km totalt. 

Det kändes tungt i hela kroppen igår, hjälpte min bror att flytta dagen innan så alla muskler var lite trötta, kanske inte optimalt för långpass. Samt att vi haft tropisk värme hela veckan med temperaturer över 30 grader vilket också tar på krafterna. Men jag hade tur och fick massa moln på min runda alla fall så jag slapp den gassande solen när jag skulle springa. Men det var tungt och slitigt. Bara bita ihop och köra på.

14 km är längsta passet på väldigt länge. Men fortfarande en bra bit kvar till 21.. och Göteborgsvarvet närmar sig med stormsteg. Inte ens 8 veckor kvar. 

Hoppas få till nåt långpass på 16-17 innan men vi får väl se, det är mycket nu med värmen och så semestern och barnen och allt. Men jag försöker hålla mig till planen med långpass varje helg.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Bra jobbat i värmen!