tisdag, november 27, 2018

Vakna bloggen!!

Ja nu är det dags!
Både för bloggen att vakna och för mig att komma tillbaka i löpningen.
Efter två graviditeter på tre år är kroppen förändrad och med två små barn hemma inser jag att jag inte kan träna lika ofta och hårt som innan.
Men jag ska ändå köra igång nu och träna för att må bra och i sinom tid vara tillbaka och springa marathon. Men en sak i taget.
Den 26:e januari är det winter run 10 km på Skansen.
Jag hoppas kunna komma ner på 1:20
I dagsläget springer jag 3 pass i veckan och det är nog det jag får räkna med framöver. Mer blir svårt att hinna.
Jag ska ta tag i bloggen igen. Det är så kul att gå tillbaka och läsa och så peppande.
Ligger just nu runt 8-8:30 fart och springer 4-9 km per pass. Så det finns mycket att jobba på.

Vikten
Vägde in mig på hela 98 kilo den 13 augusti och har sedan dess gått ner 11,8 kg så denna vecka sa vågen 86,2
Vill bli lättare och orka springa både längre o snabbare.
Fick startplats i Göteborgsvarvet 2019 i 40-årspresent så nu är det bara att köra!
Tog mig runt höstrusket 10 km den 3:e november. 1:30:33
Så det är verkligen att börja om från början. Det går inte att leva på gamla meriter!

Men en sak i taget. Till att börja med ska rutinerna in nu. 3 pass per vecka!

Jag är taggad!!

Inga kommentarer: