onsdag, november 08, 2017

Rörlig i vattnet!

Nu har jag börjat gå på vattengymnastik 2 ggr per vecka.
Det är så skönt att komma ner i det varma vattnet och få känna sig lite rörlig och smidig!
Ovanför vattnet känner jag mig som en stel strandad val som har svårt med det mesta.


I vattnet är jag mycket smidigare och kan göra de flesta rörelserna utan att det gör ont!

Har fått kryckor sedan ett par veckor tillbaka och får inte belasta bäckenet mer än nödvändigt.
Läkarn skrev i sjukintyget kraftig foglossning och med ett värde om 5 grader på varje sida om bäckenet, vad det nu innebär.. förutom att det gör ont och jag knappt kan gå..


100% sjukskrivning utan att tveka sa han, du ska absolut inte åka buss, tåg, buss och hålla på.


Som tur är har jag en väldigt bra arbetsgivare och peppande chef. Så nu får jag taxi till kontoret en dag i veckan och resterande dagar jobbar jag hemifrån. Har fått ett litet kontor inrett hemma!

Jag har verkligen inte ro att gå hemma helt sjukskriven redan! Då kommer jag klättra på väggarna innan bebisen kommer i februari!
Så jag jobbar gärna så länge jag orkar och det går att lösa praktiskt!


Den träning som blir nu är då vattengymnastik 2 ggr per vecka samt knipövningar varje dag. Sen gör jag lite överkroppsövningar, armar, axlar och så när andan faller på.
Konditionsträning är jättesvårt att få till när jag inte kan springa/jogga/gå/cykla eller simma..
Så kondisen är i fotknölarna just nu och jag blir anfådd för minsta lilla.
Men så har jag ju en liten mini därinne som kräver sitt också.


6:e månaden nu allafall så det går framåt!!
Längtar till våren när bebisen är här och jag kan börja fungera igen och få tillbaka min kropp!!!

Inga kommentarer: