måndag, juni 19, 2017

frånvarande och ryggskott

Huvaligen, jag har varit frånvarande länge. 


Åkte på jordens ryggskott! Kunde inte gå, stå eller sitta, och knappt ligga heller för den delen. Det skar som en kniv in i ryggraden.


Nu har det gått två veckor och massa naprapatbesök senare så kan jag äntligen gå normalt igen..
Känns som det alltid är nåt som gör att jag tar två steg bak, sen ett fram, sen två bak igen..
inte sprunigt en meter sen göteborgsvarvet.. suck det är en månad sen nu.


Vikten har gått upp, 2 kg plus sista två veckorna, såklart, för att jag inte har tränat. Suck.


Men men, bara ta nya tag och köra igång igen.
Jag har blivit med cykel, alltså en riktig cykel, så nu ska jag försöka komma igång och varva jogg och cykel.
Lopp då ?
ja vad ska jag säga, blodomloppet och österåkersmilen stod ju så fint i kalendern. Båda två blev inställda pga ryggskottet..
Så nu ekar kalendern tom..


Tips på lite kortare lopp i Stockholmstrakten nu-september mottages tacksamt! Jag skulle behöva anmäla mig till nåt för motivationens skull. Men inte för långa, för det måste vara rimligt att hinna träna från noll igen..
blä blä vad gnälligt det blev.. men men nu är jag på väg tillbak IGEN! :)

Inga kommentarer: