onsdag, november 23, 2016

Länge sen. Framtidsplaner!

Tjoho, nu var det länge sedan jag skrev ett bloggilägg igen. Det blir så ibland, när det är en period i livet då väldigt mycket händer. Så har det varit för mig senaste veckorna. Vi var på en härlig semester i Spanien och hälsade på min far. Vi har varit långdraget sjuka med streptokocker och förkylningar, samt att jag har börjat nytt jobb. Så det har minst sagt varit fullt upp.


Nu börjar vi försöka hitta till lite rutiner i vardagen. Det som märks störst skillnad för mig är att jag har allt svårare att hitta tid till att träna :( det känns inte alls bra men vad ska man göra ?
Min son vaknar nån gång halv sex, sex. Så då går vi upp, jag fixar honom med kläder och frukost och ytterkläder osv. Lämnar honom på dagis strax efter 7. Tar tåget 7.20 och är sedan på jobbet 8.30, jobbar fram till 17 och är hemma 18.15.
Då möts jag av en trött och grinig pojke som inte sett sin mamma på hela dagen, vi får i oss middag och jag hinner leka en halvtimme med honom innan det är dags att göra kväll. När klockan är runt 20.00 somnar äntligen pojken och mamman är helt slut efter en lång dag.
Jag har alltså möjlighet att träna efter kl 20 på kvällen på vardagarna. Men det är sällan jag orkar det. Framförallt inte nu i början med nya jobbet då det är så mycket nytt så jag är utschasad om kvällarna.
På nya jobbet har jag ingen möjlighet att lunchträna som på gamla och det är synd. Vi har heller inte friskvårdstimme så jag kan inte träna på arbetstid. Att gå upp och träna före sonen vaknar känns inte heller som ett alternativ då jag isåfall skulle behöva gå upp runt 4 för att hinna...
Hur gör man med små barn för att få det att gå ihop ? När man jobbar heltid. Vaknar 6, kommer hem 18, och pojken inte sover förrän 20. När ska jag hinna träna ? :(
Nån gång i veckan försöker jag få till ett kvällspass men det blir inge bra kvalite på träningen för att jag är så trött. Det blir förhoppningsvis bättre efter ett par veckor när det lugnar sig lite i allt nya på jobbet.
Så jag känner mig hänvisad till helgerna. Och då är det ju dessutom så mycket annat som ska hinnas med som heller inte hinns i veckorna. Städa, tvätta.. osv. Och hinna umgås med familj och vänner..


Huvaligen.Det är ett jidder att få ihop det. Och då har vi bara ett barn! Jag är sjukt imponerad av er som har fler än ett!!


Innan jag fick barn sprang jag 5 ggr i veckan samt var på gymet 1-2 ggr.
Det känns som länge länge sen och det känns som det kommer dröja många år innan jag kan komma dit igen..


Men min son är ju det finaste jag har så jag vill inte byta. Inte alls. Men jag skulle vilja få tid till åtminstone 2-3 löppass i veckan..


Nåväl, jag kämpar vidare.


Jag har ju målet att göra marathoncomeback 2017
och då sätts än mer press på att hinna träna. Jag vet ju sen tidigare att jag springer ingen mara på 1 träningspass i veckan så enkelt är det ju.


Kanske måste jag helt enkelt sänka ambitionen och inse att smårbarnsåren , heltidsjobb och marathon inte hör ihop.. :( Synd men det verkar lite så för mig..

Inga kommentarer: