måndag, augusti 01, 2016

Skövde 6 timmars och vikt!

Sådär ja. Jag åkte ner till Skövde i helgen på vinst och förlust. Helt otränad för att springa i sex timmar. Men det är det som är så bra med tidsloppen, man springer så länge man orkar sen kan man jogga, gå, krypa eller kliva av banan om man vill. Jag valde att fullfölja och höll mig i rörelse i alla sex timmar. Första två sprang jag på rätt bra tycker jag. Sen tredje timmen joggade jag. De tre sista timmarna blev en blandning av jogg och gång. Jag stannade på 33,7 km vilket jag är väldigt nöjd med med tanke på hur formen är. Eller rättare sagt inte är :)

Idag måndag 1:a augusti är jag tillbaka på jobbet och nu kommer lite rutiner igen efter sommaren.
Jag har åter reggat mig på Viktklubb för att ta tag i sista gravidkilona. Idag vägde jag in på hemska 83,5 kilo. 10 kilo ska bort så jag kan börja springa lite mer normalt igen!

Jag är superpeppad nu och vet att jag kan. Så nu gäller det bara att göra!

Jag gillar Viktklubb för där får man äta allt. Inga förbud. Det handlar om enkel matematik. Kalorier in och kalorier ut. Jag får ett visst antal kalorier jag ska hålla varje dag. Tränar jag får jag mer. Eftersom jag behöver äta mer när jag tränar. Så det är enkelt i teorin. Så nu gäller det bara att göra också! Men jag är som sagt superpeppad så nu ska det gå vägen!

Skövde Ultrafestivalen i helgen gav massa pepp och energi. Det var så härligt att träffa massa underbara löparvänner och tanka motivation. Och jag känner mig nöjd att jag lyckades jogga i 3 hela timmar och sen fortsätta gå ytterligare 3. Lyckades till o med jogga sista 20 minutrarna också!

Blir revansch i Skövde i mars då det är det "vanliga" 6 timmars i den fina parken. Det här med 400 metersbana kändes inte som min grej. Det blev rätt trist i längden.. Förstår inte de som körde 24 och hela 48 timmar!!! Galet!!


Inga kommentarer: