torsdag, maj 26, 2016

Första intervallpasset!

Första passet med intervaller sen omstart.

FY fasen vad det är tungt att försöka pressa fart, kroppen vill inte alls...

Det fanns en tid då jag kunde springa 6 tusingar i 5.30 fart... det känns långt borta.

Men man kan inte leva på gamla meriter så det är bara att bita ihop och börja om!
Idag blev det 2 st tusingar :)

15:45 --- 2.0 km ---- 7.53 min/km - Uppjogg
 7:30 ----1.0 km -----7.30 min/km
 7.28 ----1.0 km -----7.28 min/km
8:10 ----1.0 km ------8.10 min/km - Nerjogg

Det var ett tufft pass. Kroppen känns trött, tung och sliten. Men jag vet ju att jag är otränad så det är bara att bita ihop och börja köra! Jag ska ta mig tillbaka, jag får låta det ta lite tid. Det tog ju nästan 2 år att bryta ner, så då går det ju inte på ett par veckor att bygga upp heller. Men nu har jag börjat!

Inga kommentarer: